۴۰ محصول کشاورزی دشت مغان ظرفیت صادرات دارد

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۴۰ محصول کشاورزی دشت مغان ظرفیت صادرات به کشور‌های مختلف را دارد.

 عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس در همایش ملی زنجیره ارزش برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری گفت: دشت مغان ظرفیت عظیمی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد و ۴۰ محصول این دشت ظرفیت صادرات به کشور‌های مختلف را دارد.

او با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه صادرات و توسعه واحد‌های تولیدی در مغان گفت: باید اقدامات عملی در این حوزه‌ها صورت گیرد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید  مدل رابطه تولید و بازار تدوین شود تا گام بزرگی در حوزه رونق اقتصادی و کشاورزی منطقه به وجود آید.

جهانگیرزاده افزود: متاسفانه در بخش کشاورزی بیشترین سود را دلالان و واسطه گران می‌برند و کشاورزان که نقش اول تولید و تلاش هستند مظلوم واقع شده و ضرر می‌بینند.

او بیان کرد: کشت و صنعت مغان ظرفیت بزرگی در بخش کشاورزی و دامپروری و تولید و اشتغال دارد و با ایجاد واحد‌ها و سرمایه گذاری‌های جدید این مجموعه درپیشرفت توسعه قرار می‌گیرد.

قاسمیان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل هم گفت:برگزاری همایش علمی با محوریت کشاورزی و دامپروری می‌تواند در تجاری سازی و رونق صادرات حوزه کشاورزی و دامپروری موثر باشد.

او گفت:رویکرد علمی در حوزه کشاورزی و دامپروری نیاز اساسی است و باید از ظرفیت نخبگان علمی در این حوزه‌ها به صورت عملی استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بر ترویج مصرف گرایی اخلاقی  مطابق با قواعد و قانون تاکید کرد تا با این محوریت آسیبی به محیط زیست و طبیعت و محیط وارد نشود.

محمدی، مدیر عامل کشت وصنعت مغان هم گفت:کشت وصنعت مغان با بیش از ۵هزار نیروی ظرفیت بزرگی در تولید دارند و اولویت اساسی در این شرکت جلوگیری از خام فروشی بوده است و درصدد هستیم کل زنجیره تولید محصولات درخود مجموعه انجام شود.

او افزود:۷ نوع محصول کشت و صنعت مغان تجاری سازی شده بود که هم اکنون به ۱۳ مورد رسیده و برنامه ریزی شده به ۴۵ مورد برسد.

محمدی افزود:هم اکنون کشت وصنعت مغان از زیان دهی در آمده است و در راستای افزایش درآمد و سرمایه گام برداشته است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به بازدید سفرای کشور‌های عضو اکو از کشت وصنعت گفت:در این راستا تفاهم نامه‌هایی امضا شده تاشاهد سرمایه گذاری‌های جدید و توسعه صادرات وتولید در مجموعه باشیم.

محمدی تصریح کرد: نیاز است موانع سرمایه گذاری در مجموعه و واصل ۴۴ برداشته شود تا شاهد رونق سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تولید درمجموعه باشیم.

او تصریح کرد:استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در مجموعه مبنای کار قرار گرفته است و در این راستا تفاهم نامه‌های مختلفی امضا شده است و مقالات علمی با محوریت مجموعه هم مبنای کار قرار گرفته است.

پورطهماسبی، معاون دانشکد‌های کشاورزی دانشگاه تهران هم بیان کرد:سالانه مقاله‌های علمی با حوزه کشاورزی و دامپروری در سطح کارشناسی و دکترا تدوین می‌شود و خروجی این مقالات قرار است در کشت وصنعت مغان اجرایی شود.

او از برگزاری کنفرانس‌های علمی به صورت ماهانه در مجموعه کشت مغان خبرداد وگفت:هرماه با محوریت یک موضوع  خاص در حوزه کشاورزی و دامپروری در مجموعه برگزار می‌شود.

او با اشاره به فضای مناسب مجموعه کشت وصنعت مغان برای دانشکده کشاورزی گفت:باید از این ظرفیت  بزرگ استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.